
Inventory planning


Системата за планиране на запасите прогнозира бъдещото търсене и автоматично създава централен план за попълване на складови наличности с видими резултати в намаляване на запасите, избягване на недостиг и подобряване на обслужването на клиентите. Тя може да отговори на нуждите на всеки бизнес независимо от типа на артикула, вида и обхвата на бизнеса и политиката за съхранение. Това води до по -добро планиране на покупките и предоставя инструменти за идентифициране на бъдещи проблеми, за да се избегне както свръхзареждането, така и блокирането по време на изпълнението на поръчките.


Прогноза за продажби
Прогнозирането на бъдещите продажби на фирмените артикули е в основата на правилното планиране и контрол на запасите.
Използвайки алгоритми за статистическо прогнозиране, които се адаптират автоматично към сезонните поведенчески модели и тенденции на фирмените артикули (самоадаптивни методи за прогнозиране), системата анализира миналите времеви редове от продажбите на всеки артикул и избира най-добрия метод за прогнозиране за всеки артикул поотделно, без да изисква никаква намеса или корекция на параметри от потребителя.
Прогнозният алгоритъм изчислява модела на сезонност и тенденцията на продажбите и премахва всеки „шум“, съществуващ в данните, който се дължи на обстоятелствени фактори. Той също така сравнява сезонността на позицията със сезонността на статистическата група, към която позицията принадлежи, и извършва необходимите корекции. Резултатът от този процес е прогнозата за продажбите за следващите периоди от време, като например през следващите 28 дни, следващите 24 седмици или следващите 12 месеца.
Следните съответни функции са интегрирани в процеса на прогнозиране:
Прехвърляне на исторически данни. Автоматичен импорт на данни за продажбите от ERP системата.
Корекция на исторически данни. Възможност за намеса в историческите данни за конкретни изключителни ситуации или минали маркетингови действия, които променят картината на „нормалното поведение при продажби“.
Adjustment of forecast results. Ability to intervene in the projected sales data generated by the system, to take advantage of possible additional information coming from the market or to include possible promotional activities planned by the company's marketing department.
Корекция на прогнозните резултати. Възможност за намеса в прогнозираните данни за продажбите, генерирани от системата, да се възползва от евентуална допълнителна информация, идваща от пазара или да включва възможни промоционални дейности, планирани от маркетинговия отдел на компанията. Процес на прорастване. Тази функция автоматично преобразува продажбите на артикули (количество) от единица време за прогнозиране (например месец) в единица време за планиране на запасите (например седмица), което следва като процес.
Планиране на инвентара
Процедурите за планиране на запасите и създаване на поръчки за покупка се основават на модела на "Планиране във времето", което е внедрено в системите MRP и MRP II (Изисквания за материали и планиране на производствените ресурси).Потребителят избира артикул или група артикули според различни критерии и създава план за попълване за времевия хоризонт, за който желае да извърши анализ на запасите и да изчисли поръчките за покупка.
След като изчислението е извършено, резултатите се представят в електронна таблица за планиране на запасите, която показва общия изглед на развитието на запасите, покупките и производствените поръчки във времето, както и различна свързана информация като: Прогнозно търсене за период, очаквани доставки , предложени поръчки към доставчици, предложени пристигания на поръчки от доставчици, количество прогнозирани запаси, прогнозно покритие на запасите за определени периоди от време, прогнозно покритие на запасите в периоди, запас за безопасност за период и т.н.
Формуляр за поръчка за покупка
Системата създава Документи за поръчка за покупка и ги препраща на доставчиците, с количествата и типовете поръчки. Той също така маркира артикулите, които трябва да бъдат поръчани чрез ускорена процедура, за да се избегне бъдещ недостиг или изчерпване.
План за получаване
Въз основа на плана за попълване, потребителят може да създаде план за приемане, според който потребителят може да получи цялостна картина на развитието на касовите бележки във времето.
Създаване на цял товар
Една от най -впечатляващите характеристики на Инвентаризационното планиране е, че позволява на потребителя да формира товари за поръчки до доставчиците, което води до намаляване на транспортните разходи. Цели товари могат да бъдат цели камиони, контейнери, вагони и др. Образуването на цели товари се постига чрез прехвърляне на количествата артикули от съседни периоди от време или чрез увеличаване или намаляване на количествата, образувани от схемата за планиране на запасите.
Симулация и анализ на чувствителността
Възможността за пълно наблюдение на развитието на запасите с течение на времето, с представяне на бъдещата картина на наличните запаси и свързаните с тях цифри, позволява диагностицирането на предстоящи бъдещи проблеми като неадекватност на системата за съхранение, проблеми с ликвидността и т.н., като същевременно дава възможност за оценка на предстоящото натоварване в склада и изчисляване на застрахователните премии, въз основа на нивото на очакваните прогнозирани запаси в бъдеще.
Създаване на бюджет за продажби
Системата предоставя възможност за създаване на бюджет за продажби чрез трансформиране на прогнозата за продажбите в бюджетен лист.
ABC анализ
Планирането на инвентара позволява на потребителя да извърши ABC анализ за всички SKU или група SKU, както и за определен период от време. Анализът може да се основава на стойност или количество, като се избере мерната единица, която потребителят желае, като парче, кашон, палет и т.н.
Анулиране на артикул - подмяна
Системата позволява на потребителя да премахне елемент и да създаде нов елемент, който автоматично наследява историческия модел на премахнатия SKU, така че да може да прогнозира продажбите.

Използването на Инвентаризационно планиране носи значителни бизнес и оперативни ползи:
- Намаляване на складовите разходи и разходите за съхранение
- Намаляване на необходимото място за съхранение
- Подобрено обслужване на клиенти и изпълнение на поръчки на клиенти (по -малко наличности)
- Намалени транспортни разходи чрез цялостна товарна способност
- Намаляване на загубите поради обезценяване на продукта
- Намалено натоварване на склада
- Подобрено сътрудничество между отделите на компанията (продажби, маркетинг, купувачи/поръчки, производство, склад)
- Капацитет за разследване на сценарии за екстремни обстоятелства (анализ на какво, ако)